29 de xaneiro de 2016

Lecturas de ESO sobre a Paz

O club de ESO preparou unha escolma de poemas relacionados co Día da Paz e da Non Violencia. A metade dos poemas estaban en galego e a outra metade en castelán: Celso Emilio Ferreiro, Bertold Bretch, Gloria Fuertes, Rafael Alberti e Miguel Hernández foron as persoas escritoras que escollemos para esta data.

Os poemas que lemos trataban sobre a irracionalidade de botar bombas, sobre a necesidade de irmandarse os pobos, sobre o desexo cotián de levarse ben e criticábase aos políticos e estados poderosos que asoballan aos demais mediante a violencia e o sometemento.

As lecturas fixéronse a 4ª hora (12.40-13.30) para toda a ESO, pasando os grupos desde 1º a 4º, tras ver a exposición de xoguetes e enredos do século XX e tras colocar a man no mural co símbolo hippie da Paz. O club de lectura completou os actos coa lectura de poemas e a dramatización do libro Orellas de bolboreta

Lectura dramatizada do club de ESO: Orellas de bolboreta


O club de ESO fixo unha pequena adapatación do libro Orellas de bolboreta para a súa lectura no Día Escolar da Paz e da Non Violencia.

Os insultos, a discriminación e parcialmente o chamado agora "bulling" están presentes nesta marabillosa obra destinada ao público infantil pero que actualizamos para dirixirnos a adolescentes.

Ademais, Mara, a protagonista, responde con intelixencia, bo humor e un sorriso aos que pretenden ferila e dá así unha lección de autoestima a todos aqueles e aquelas que non saben respectar a diversidade.

Esperamos que esta lección sirva para concienciar contra o acoso e para dar unha visión positiva da diferenza como compoñente humano.

Obra de 5º e 6º para o Día da Paz: Mahatma Gandhi, a historia (creación propia)

En 6º de Primaria quixemos preparar unha pequena montaxe sobre a vida e morte do famoso Premio Nobel da Paz Mahatma Gandhi.
MAHATMA GANDHI
PERSONAXES:
-MAHATMA GANDHI: NAYARA
-KASTURBA(muller de M.G): ALEXIA
-INDHIRA (filla de M.G): ÁNGELES
-ASASINO 1: BLANCA
-ASESINO 2: NEREA
-RANDI (amigo de M.G): ALEJANDRA

-ESCENA 1-
ALEXIA-Descansa un pouco que xa levas un bo rato escribindo
NAYARA-Tranquila muller, que só me queda un anaco pequeno
ALEXIA-E logo, Randi, non quedaras con el as cinco?
NAYARA-Por eso teño que acabar rápido, así que non molestes
ALEXIA-Tranquilo, non fai falta que te poñas así
NAYARA-Muller, é que contigo non hai ninguén que
poida traballar
ALEXIA-Pois deixa, que xa me vou
-ESCENA 2-
NAYARA-Eu xa me vou, que me é hora
ALEXIA-Ben, pois ata despois

-ESCENA 3-
(Mahatma vai onda Randi)
ALEJANDRA-Boas tardes
NAYARA-Boas tardes, e perdoa polo retraso
ALEJANDRA-Non pasa nada, e dime, xa tes o libro?
NAYARA-Sí, aquí tes
ALEJANDRA-Pois cando estean listos tráioche un
NAYARA-Vale, pois ata mañá
ALEJANDRA-Ata mañá

-ESCENA 4-
(Mentres, na gorida dos asasinos)
BLANCA-Xa están cargadas as pistolas
NEREA-Ben, pois agora só nos queda saber a que hora e día vai a ir a buscar súa filla
BLANCA-Eu seino, fano por turnos os luns,os mércores e os venres a nai,e o resto dos días el
NEREA-Pois imos preparar o que nos queda
BLANCA-Pois imos

-ESCENA 5-
(Mahatma chega a casa)
NAYARA-Xa estou aquí
ÁNGELES-Ola papa
ALEXIA-Ola,que tal?
NAYARA-Moi ben,pero eu vou para a cama que estou moi cansado
ÁNGELES-Papa, acórdate de que mañá tesme que ir a buscar as tres e media e nos as catro
NAYARA-Vale
(Mahatma vaise pa cama)
ALEXIA-Nena vaite para a cama,que eu tamén vou
ÁNGELES-Vale, xa vou

-ESCENA 6-
NEREA-Xa está todo feito?
BLANCA-Sí,só nos queda esperar ata mañá
NEREA-Pero,seguro que cargaches as pistolas?
BLANCA-Si seguro
NEREA-Pois imos revisar todo
BLANCA-Pois imos
-ESCENA 7-
NAYARA-Eu vou buscar a nena
ALEXIA-Ben, pero non tardes moito
NAYARA-Vale

-ESCENA 8-
(Mahatma chega ao colexio)
NEREA-Estás listo?
BLANCA-SÍ, mira aí esta
NEREA-Veña sae xa
(Agora matan a Mahatma)

-ESCENA 9-
(Arrastran o cadáver ata un descampado)
BLANCA-E agora que facemos
NEREA-Pois deixámolo aquí
BLANCA-Pois imos para a furgoneta
(Os asasinos montan na furgoneta e marchan)

-ESCENA 10-
(Mentres na escola)
ÁNGELES-Vou saír, que meu pai está tardando moito
(Mentres na casa)
ALEXIA-Vou saír que estan tardando moito
ÁNGELES-E este sangue que fai aquí?
ALEXIA-E este sangue que fai aquí?
(As duas fundense nun abrazo)
ÁNGELES-Ola mama
ALEXIA-Ola filla,e teu pai?
ÁNGELES-Non o sei,non me veu a buscar
ALEXIA-Pois imos buscalo que estou moi preocupada,ti por alí e eu por aquí
(Enton saen em busca de Mahatma)
ÁNGELES-Aaaaaaaaaaaaaaaaa...........Mama
ALEXIA-Que pasou?E quen é ese home?
ÁNGELES-É papa,e que facemos?
ALEXIA-Pois enterralo,pero imos pa casa e ves un poucoa tele para que te despejes
(van para a casa)
ALEJANDRA-ULTIMA HORA,acábase de encontrar o cadáver de Mahatma Gandhi nun descampado, por causas descoñecidas. Informámoslles de máis detalles na proxima conexión
-ESCENA 11-
(no enterro, entra Randi)
ALEJANDRA-O meu sentido pésame
ALEXIA-Foi unha morte inesperada
(Agora quedanse un pouco así)


Esta obra está baseada, libremente, na historia de Mahatma Gandhi, que foi asasinado o 30 de xaneiro de 1948, e por eso declarouse o 30 de xaneiro o día internacional da paz.
(Esta obra foi creada polas integrantes do club de lectura de primaria,nenas de 6º)

Obra do Día da Paz de 5º de Primaria: "Desfacendo as falcatruadas"


A obra que preparamos no club de lectura de 5º é de elaboración propia a partir das nosas achegas, debates e comentarios sobre o "mal" que se lle pode ocasionar aos demais. No día a día debemos comportarnos de forma honesta e equilibrada, a paz e a non violencia comeza polas cousas máis pequenas.


Personaxes: Alumna-actriz:

Keiti (nena traste): Lucía Méndez
Sara (nena boa): Mariña
Noemi (nai): Uxía
Maena (dependenta de tenda de animais): Lucía F
Raquel (dependenta de roupa): Lorena

Desfacendo as falcatruadas

Escena 1
Sara: Deberías ser máis amable coas persoas
Keiti: que va é mais divertido facer trasnadas
Maena: vou facer un recado (a tendeira sae)
Keiti: (ve saír á tendeira Maena e diríxise á súa amiga Sara) Ven (solta os cans da tendeira)
Sara: Eh! pero que fas? iso está mal feito
Keiti: que va! É moi divertido
(Diríxense cara a tenda de Raquel)
Keiti: ven (corta unha camiseta da tenda de Raquel)
Sara: Eh! pero que fas? Iso está mal feito
Raquel: Eh! volvede aquí!
(As nenas marchan correndo; Keiti, cóllelle o libro á súa amiga)
Sara: pero que fas? Ese é o meu libro (Keiti marcha para a casa )
 Maena: (Volve a tendeira e non atopa os cans) Os meus cans non están! (chama por teléfono á outra tendeira) Sabes o que me pasou, soltáronme os cans e non os atopo. A ti cortáronche unha camiseta? Podemos quedar despois, creo que sei quen foi.

Escena 2
Maena: Sabes o que me pasou, non. Hoxe á mañá unha rapaza soltoume os cans
Raquel : A min, unha rapaza cortoume unha camiseta da tenda
Maena: Temos que facer algo
Raquel: Eu vina marchar coa amiga
Maena : Iremos falar coa nai
Raquel: Vale, vai ti primeiro, despois irei eu

 Escena 3
Maena: (toc toc)
Noemi:  Pase, adiante. Que lle trae a vostede por aquí?
Maena: Pois, mira; é que a túa filla, onte pola tarde soltoume os cans.
Noemi: Estás segura de que foi a miña filla?
Maena: Si, non hai dúbida, eu vina nas cámaras de seguridade. Era rubia, cunha coleta longa
Noemi: Ben, sorpréndesme un pouco, pero mañá pola mañá falerei con ela
(Vaise Maena)

Escena 4
Raquel: (toc toc)
Noemi:  Pase, adiante. Que lle trae a vostede por aquí?
Raquel: Pois, mira; é que a túa filla, onte pola tarde, curtoume unha camiseta da tenda
Noemi: Sorpréndesme un pouco pero voute crer porque xa me vou a outra tendeira avisarme con algo parecido. Pola mañá falarei con ela.
(Vaise Raquel)
 (Noemi e a filla póñense a durmir. Entra Sara, que lle canta unha nana mentres lle rouba a pulseira á amiga e marcha)

Escena 5
Noemi: (érguese e vai onda a filla) Esperta, filla, que xa é hora de levantarse e teño que contarche unha cousa.
Keiti: Que queres, mamá?
Noemi: Onte pola noite díxome un paxariño que te portaras mal. É iso verdade?
Keiti: Non, eu son moi boa, pórtome moi ben.
Noemi: Pois a verdade é que non mo dixo só un paxariño, dixéronmo dous. Estás segura de que te portaches ben?
Keiti: Vale, tés razón,
Noemi: Pois deberás ir axudar ás tendeiras e pedirlles perdón polo que fixeches
Keiti: Vale, pero antes téñolle que devolver un libro que lle roubei á miña amiga
Noemi: Pero como puideches facer iso, se é a túa mellor amiga?
Keiti: É que eu quería lelo
Noemi: (berrándolle) Pois pídeselle por favor se cho deixa, pero non se colle sen permiso.
Keiti: Vale. (vai á habitación) Mamá, fáltame a pulseira.
Noemi: Estache ben, así sentirás o mesmo que esas persoas ás que molestaches
Keiti: De acordo


Escena 6
Keiti: (toc toc)
Sara: Pase
Keiti: Ola Sara, tráioche o libro que che collín onte sen permiso. Perdoa, non o debín facer.
Sara: Non pasa nada. Eu tamén teño algo para ti. (Dálle a pulseira)
Keiti: A miña pulseira! Collérasme ti! Grazas
Sara: Era para que te deses de conta do que molesta que che collan as cousas.
Keiti: Agora xa o sei. Teño que ir ao mercado reparar o mal que fixen onte. Vés comigo?
Sara: Vale.

Escena 7
Keiti: (chegan á tenda de Maena) Ola! Víñalle pedir desculpas polo que fixen onte. Fun eu quen soltou os cans e quería axudarlle a buscalos hoxe.
Maena: Moi ben. Agora estás actuando ben. Se os atopades dareivos unha pequena recompensa
(keiti e Sara recollen os cans)
Keiti: Aquí están
Maena: Falta o cachorro
(Traen o cachorro)
Keiti: Mire, xa o atopei
Maena: Perfecto. Por axudarme con isto vouvos dar unha propina.
Keiti e Sara: Grazas.
Keiti: Agora voulle comprar unha camiseta á outra tendeira con este diñeiro
Sara: Toma o meu tamén.
(Van á tenda de Raquel)
Keiti: Ola! Onte rompínlle unha camiseta e quería pedirlle desculpas. Mire, tráiolle unha nova
Raquel: Grazas rapaciñas. Así é como se hai que comportar.
(marchan Keiti e Sara)


Escena 8
Sara: E agora como te sentes?
Keiti: Moi ben. Estou contenta porque todo se arranxase.
Sara: E agora que facemos?
keiti: Podemos ir xogar ao parque
Sara: Si, podémonos divertir sen molestar aos demais
Keiti: Desde logo.
Sara Pois adiante.

(Marchan correndo e saen todas as actrices ao escenario para dicir: "Esta obra realizouna o club de lectura de 5º de Primaria para o Día da Paz")

Obra de 6º de Primaria para o Día da Paz: As raíñas e o ouro roubado


En 6º de Primaria realizamos unha obra para o Día Escolar da Paz e da Non Violencia sobre o reparto de recursos económicos e como facer para que haxa un mellor entendemento entre os pobos. Tamén se incide nos discursos de boas relacións que os adultos lle inculcan aos nenos e como deseguido os olvidan para enfrontar os seus problemas cando tamén os deberían aplicar para resolver os seus conflitos.

Trátase dunha sinxela obra de creación propia (está pensada para o público de infantil e primeiros cursos de primaria) pero que achega numerosos valores para o entendemento.


As raiñas e o ouro roubado

Personaxes: Actrices

Raíña 1: Antía
Princesa 1: Andrea
Raíña 2: Lorena
Princesa 2: Isa
Garda 1: Lucía
Garda 2: Paula

Andrea- Píllame
Isa -Non podo
Antía- Andrea non abuses
Andrea- Síntoo mamá
Lorena- Isa a merenda
Antia –Ti tamén Andrea
Isa, Andrea- Dacordo
                                                                              (comen)
Isa- Mmmm… Que rico.
Lorena -Isa acaba xa que temos que marchar.
Andrea- Non que quero xogar un pouco máis
Antía- Andrea se ten que marchar ten que marchar
Lorena- Sintoo pero temos que marchar, xa a traerei outro dia
Isa,Andrea- Joo…
Lorena – Bueno marchamos
Antía,Andrea- Chao ata outro dia.
                                                               (chega a noite)
Lorena – Non podo deixar que me escoiten.
Lucía, Paula -Non podes pasar!!
Lorena- Veño departe da raíña Antía
Lucía- Sentímolo pase
Lorena- (aparte) Insensatos jajaja…
                                                               (rouba o ouro)
Lorena- Xa o teño, agora son mais rica jajajaja…. (marcha)
(pola mañá, Antía e Andrea van á cova)
Antía- Fáltame o ouro isto é indignante. Vamos Andrea a buscar a “rouba ouro”.
Andrea- Quen é esa?
Antía- Aínda non o sei. Gardas vistes algo a noite?
Paula- Si vimos a unha muller que dixo que viña da túa parte e deixámola pasar.
Antía- E como era.
Lucía- Era a mesma raíña que veu onte coa súa rapaciña.
Antía – Xa sei, é Lorena.
Andrea – Ben!!! A xunto Isa.
Antía – Algo así, filla. Vamos gardas.
(diríxense ao pazo veciño)
Lorena- Que sorpresa non vos esperaba.
Antía - Non te fagas a inocente. Roubaches todo o ouro da cova.
Lorena- Pero que dis. Eu non fun.
Antía- Ai non! déixame ver o ouro.
Lorena- Non teño por que, déixame en paz.
Antía- Non te vou deixar. Ou devolves o ouro ou faremos unha guerra.
Lorena- Non fai falla poñerse así muller.
Antía- Como non, roubáchesme o ouro.
Lorena- Oíches que a metade do ouro estaba nas miñas terras.
Andrea- Deixade de pelexar!!!
Isa- Vos ensinástesnos a compartir, agora tendes que facelo vós.
Lorena- As rapazas teñen razón.Se compartimos o ouro xa non haberá máis guerras.
Antía- De acordo. Vamos para a casa.
Andrea,Isa- Ben xa son de novo amigas!!!
Lucía- E dende este mesmo instante nomeouse aquel día…

                                                                              O DIA DA PAZ.

25 de xaneiro de 2016

Xaneiro: preparando lecturas sobre a paz.

Este mes de xaneiro estivemos a falar, ler e traballar con aspectos relacionados co Día Escolar da Paz e da Non Violencia que este curso coincide en sábado, en concreto o 30 de xaneiro. Mais no noso centro, e tamén no club, imos conmemoralo con diversos actos esta semana, especialmente xoves e venres.

En primaria estiveron a voltas con Gandhi, con obras de conflitos entre pobos rivais, con desputas entre compañeiros e compañeiras e de todo iso xurdiron tres historias diferentes de creación ou adaptación propia para representar no centro (faremos unha obra o xoves 28 de xaneiro para infantil de 3 e 4 anos porque ao día seguinte van de excursión e para o resto de infantil e primaria o venres 29 de xaneiro).

En ESO estivemos a ler unha escolma propia de poemas e finalmente lemos unha obriña que pretendemos adaptar ás especificades adolescentes para o Día da Paz, é dicir, dun libro no que a maioría se burlan das características dunha nena veremos como ela lle dá a volta á situación;  o venres veremos os resultados en Secundaria.